lördag 29 december 2007

Julgranen


Det blev visst en lång julledighet helt utan mening, nu har jag lite att ta igen. Vi börjar med julgranen, den köpte vi på macken halv 9 lördagkväll. Fanns ca 10 rangliga fula exemplar kvar o vi valde den absolut bästa. Själva blev vi nöjda, lagom stolek och helt OK, men vi har fått några pikar om den. Jag förstår inte varför!

I granen blev det i år helt vitt, i vardagsrummet i övrigt valde jag en vit jul så då kändes det dumt att göra annat i julgranen. Som varje år så tycker jag att denna gran är den finaste vi haft. Enkelt enkelt med bara julgransljus, vita julgranskulor med guldstjärnor på, vita tovade hjärtan (gjort dom själv), silverglitter, guldbjällror och förstås toppstjärna i guld. Ett plus var även att alla julklappar var inslagna i vitt, silver och guld.

Innan granen kom upp var vi dock lite osäkra på hur länge den skulle få stå, vi har nämligen fyra katter. Änsålänge har den dock fått stå orörd sånär som på en bjällra och ett tovat hjärtan o det är ju rätt smärtfritt om man tänker tillbaka på förra julen då det åkte en julgranskula per natt....doink doink doink doink doink.

Här får ni även se en liten del av vårt vardagsrum, då julgranen skulle in fick det bli en liten ommöblering. Jag är faktiskt väldigt nöjd med att ha bordet åt detta håll, det blir ett mera helt intryck av de två sammansatta rummen. Och ja jag vet att vi saknar en gardin, den låg i tvätten efter ett härlig möte med en katt. Den var inte vit längre. Nu är den dock på plats.

Inga kommentarer: