lördag 15 december 2007

frukostbesök

Igår hade vi en av mina närmsta vänner här på frukostbesök. Hon har nyligen varit i Indien och vi hade en del att ta igen. Vi dukade upp vid stora bordet i vardagsrummet och tände ljus o hela köret. Jonas o jag tyvärr sånna som hoppar frukosten helgerna, när andra pratar om att frukosten är det bästa de vet så kan jag nog säga att Jonas o jag inte ätit frukost tillsammans en endaste gång här hemma. Jag kan tänka mig att det beror på våra olika morgontider, jag vaknar runt 8 (idag 7.15) och Jonas typ kl. 11.30 om jag inte tjatar. Detta gör ju att våra magar inte direkt är hungriga samtidigt och att jag oftast går hungrig ända til lunch istället. Ja igår dukade vi ändå fram allt vi kunde hitta i kylskåpet, nyponsoppa, kräm med mjölk, ost, skinka, ägg, kaviar, knäckebröd, mjölk, kaffe m.m. Det var en riktigt härlig lördagsförmiddag!



Här på bilderna kan ni även se endel av den keramik jag köpte i Linnefors. Till höger på bild nr. 2 kan ni se de vackra "blomsterskålarna". Jag satte den lilla ljuskoppen i den lite större skålen och gjorde en stor ljuskopp av dem båda. Den andra stora skålen står i köket med en vit hyacint och mossa. Jättevackert!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för fukosten :) Det var gott och trevligt!