söndag 9 december 2007

Jul i dova färger

Jag är just nu inne i en mörk period, jag dras till svarta/gråa saker och tycker om sådant jag inte varit så förtjust i innan. I min sambos sovrum kände jag att jag kunde få utlopp för denna mörkhet, killar kanske föredrar den stilen lite bättre än den romantiska ljusa. Men självklart så kunde jag inte vara utan några röda detaljer, det är ju ändå jul.

Sedan var det ju det där bekymret med julpynt, här inne har det under dessa två decemberveckor suttit ett antal olika pynt i fönstret. Men i fredags när vi var på julshopping så hittade jag denna ljusslinga på ÖB. Passar perfekt. Lite lagom julig o lagom killig. Den lyser inte så starkt men jag tycker det är ganska lagom. Översta bilden tycker jag för övrigt ser ut att vara tagen ur någon fin tidning, typ lantliv. Färgerna på bilden är väldigt lika den stilen de brukar ha. Synd bara at det där tråkiga golvet (och den bärbara datorn) förstör allt, jag jobbar lite på att få alla golven på övervåningen målade..vita eller grå kanske?



Ps. Alldeles strax ska jag ut på äventyr. Jag och en vän ska iväg till Linnefors krukmakeri och titta o förhoppningsvis köpa något tjusigt. Bilder därifrån kommer, ni har verkligen något att se fram emot!

1 kommentar:

"M" sa...

Vad fint...och jag gillar färgerna....kul att åka till ett krukmakeri...älskar handdrejade muggar och keramik....kram