onsdag 23 januari 2008

Veterinärbesök och köksskåp

Vissa dagar är man inte glad att man har katt. Igårkväll när jag kom hem kom Lillen springande och skulle med in. Jag släppte in honom och han satte sig och åt. Lite senare skulle jag gosa med honom i soffan och upptäckte då att han var svullen och blodig runt ögat. Jag baddade och torkade och såg att ögat var skadat.

Med en gång började jag fundera över om jag skulle ringa nån kollega och be denne ta min öppningstid så att jag kund åka till veterinären. Jag pratade med Jonas o han tyckte att vi skulle avvakta. Dum som jag var så lyssnade jag på honom och imorse när jag vaknade kl. 5.30 insåg jag att jag absolut var tvungen att åka till veterinären då ögat var helt igensvullet. Så det var bara att ringa till jobbet o förklara att jag inte kom =panik. Efter det fick jag ringa o väcka min kollega så hon fick stressa sig iväg till jobbet och jag hade dåligt samvete.

Ringde till veterinären och fick en tid ca 1 timme senare, han undersökte o plåstrade om och jag fick salva och tabletter med mig hem, allt på ca en halvtimme- trekvart. Lillen hade blivit riven i ögonvrån/ögonlocket men ögat verkade inte vara skadat. Det var väldigt viktigt att vi höll honom inne så han inte fick skräp i "såret" och så var vi tvugna att ge honom tablett 1 gång om dagen och salva 2 ggr om dagen. Inte nog med att jag förlorat pengar då jag var tvungen att ta tjänstledigt, jag fick även punga ut med 800 för veterinären, ingen dålig timpenning det. Inte för att Lillen inte är värd det, men jävlarns va dyrt det alltid blir!

Hem igen och rengöra buren som kattsudden självklart hade både bajsat och kissat i, härliga katter!

Över till något roligare, tänkte lägga in bilder från mina köksskåp. Jag är en sådan person som inte riktigt är nöjd om jag inte vet att det ser fint ut även innanför dörrar och lådor. Överallt är det dock inte lika fint som i dessa köksskåp för jag är även en sådan person som panikstädar genom att ösa in saker i skåp och lådor... De vackra glasen kommer från IKEA, billiga och bra och inget man behöver vara rädd för att använda. Den blå-vita skålen är från auktion, den ropades in tillsammans med en massa blå-vitt porslin som nu har åkt tillbaka till auktion igen. Jonas fick bestämma....tyvärr. De blå-vita kaffekopparna är också från auktion. Alla är olika och jag tycker det är jättevackert att duka upp med dem. Ska nog försöka leta på några fler.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med lillen, men skönt att det inte var värre. Bra att han inte blev blind. Ses imorn!

Hem och Lycka sa...

Tråkigt med kissen men bra att det gick såpass bra som det gjorde. Vackert i skåpet! kram

Anonym sa...

Ja, de där husdjuren, har själv 3 katter, o några andra djur, men vad gör man inte för de små liven men ibland blir lite mycket. Jättevackra koppar och läckert med att duka med udda koppar som går i samma färger - en finurlig idé att inspireras av. Kram Lillie